Gyűjtsd a napfényt túrázással!
2017. március 20. írta: EmeseT

Gyűjtsd a napfényt túrázással!

 A napot már ősidők óta az emberiség a teremtő erő szimbólumának tartja. Energiája, sugárzása nélkül valószínűleg nem létezne élet a Földön. Nélküle nem sarjadnának ki a növények és nem zöldülnének ki a lombok. A nap fénye minden élőlényre hatással van a bolygónkon, így rád is.

napfenyturazas.jpg

Fotó: Pexels

  

ÉREZD JÓL MAGAD A BŐRÖDBEN!

 

 Itt az idő, hogy te is új erőre kapj, ahogy a természet is. A tavaszi fáradság legyőzésének számtalan módja létezik. Az egyik pedig éppen ott van szinte az orrod előtt, csak egy túrázáshoz alkalmas cipő és egy hátizsák kell hozzá (meg persze egy jó nagy adag akarat, egy is elemózsia és víz). Használd ki, hogy márciusban a napsütéses órák száma már 128 és 146 óra körül mozog!

 Kirándulj a természetben, és hagyd, hogy a napfény és a mozgás együtt hasson rád. Sokan félnek a leégéstől és egy hangyányi időt sem töltenek a napsütésben. Pedig a napon töltött okos perceket meg fogja hálálni szervezeted. Le is írjuk, hogy miért.

jogas2.jpg

Fotó: #hellomiskolc

 

A NAPFÉNY A DEPRESSZIÓ ELLENSZERE

 

 Az első napfényben töltött kirándulások kiváló "gyógyszerek" a rosszkedvre és a depresszióra. A napfénytől ugyanis több lesz a szervezetben a szerotonin nevű anyag, amelynek termelődése enyhíti a depressziós tüneteket. A napfényhiányban töltött hosszú idő képes egy speciális állapotot is kiváltani, a szezonális affektív zavart, amit szoktak "téli depresszióként" is emlegetni.

 A növekvő, nappali órák száma ezt is elűzi. Ugyanakkor nem csodaszer, nem képes az külső környezeti hatásokat eltüntetni az életedből, melyek a stresszt okozzák, de garantáltan jobb kedvre derít. A derűvel pedig könnyebb megküzdened a szorongással és a mindennapi élet kihívásaival.

lillafured_dronos.jpg

Fotó: #hellomiskolc

 

JÓT TESZ A CSONTOKNAK ÉS AZ IZOMZATNAK

 

 Minél több "napfényt gyűjtesz magadba" annál inkább erősebb leszel mindenféle szempontból. A testedben ugyanis a nap fényének hatására több lesz a D-vitamin. A D-vitamin szükséges ahhoz, hogy például a csontjaid is erősebbek legyenek, de ez a vitamin a közérzetedet is pozitívan befolyásolja. A napfény vitaminját továbbá rákmegelőzőnek, termékenység növelőnek, gyulladáscsökkentőnek is tartják. 

 A okosan végzett, lélek-melengető napfürdőzés serkenti a vérkeringést, gyorsítja az anyagcserét és a koncentrációs képességet, amelyre a tavasz fáradtság idején különösen szükségünk van.

lillafured_2015_erdo_ks_1.jpg

Fotó: #hellomiskolc 

 

GYÓGYÍT BIZONYOS BŐRBETEGSÉGEKET

 

 A napfényt elsősorban a bőr ellenségének tartják a tartós UV-sugárzás káros hatásai miatt. Bizony ezek a káros hatások valósak is, és oda kell figyelni arra, hogy hosszú távon mennyi időt töltünk napozással, valamint hogy melyik napszakban megyünk nyáron erős napsugárzás alá. Ugyanakkor a napfény előnyeiről sem szabad megfeledkezni, amelyek miatt akár a fényt terápiás célokra is használják.

pexels-photo-27765.jpg

Fotó: Pexels

 

 Fénykezeléssel javítható az ekcémás bőr és a pattanásos bőr állapota. A pikkelysömör bőrtünetei jó irányba változhatnak. A test pigmenthiányos területeit is fénnyel bírják pigmenttermelésre egyes bőrgyógyászok, bár utóbbi terápia csak szakorvosi irányítása alatt javasolt.

 Egy erdei kirándulás alatt sokszor egyhuzamban nem éri annyi napsugár a bőrt, hogy leégj, inkább a napfény "pozitív oldalát" ismerheted meg.

 

VÉGE AZ ÁLMATLAN FORGOLÓDÁSNAK

 

 A napfény, a testmozgás és a tiszta levegő együttese kiváló hatással van az éjszakai alvás minőségére. A napsugárzás az úgynevezett melatonin nevű anyag természetes termelődését idézi elő a szervezetben. A melatonin egy olyan hormon, ami az alvási ciklust irányítja, és a szervezetben elősegíti a pihentető alvást. A rendszeres testmozgás és az alvás közötti összefüggést már kísérleti eredményekben is bizonyították. A légszennyezéstől mentes, magaslati levegő szintén segíti, hogy éjszaka könnyebben szenderülj álomra.

 Egy lazító kirándulás már első napfényben töltött túra után is éreztetni fogja a hatását. Olyan kellemes fáradtságot élhetsz át az útról hazaérve, amelyet egy aggódó és stresszes hétköznapon nem igazán tapasztalhatsz meg.

pulsatilla_grandis_sl19.jpg

Fotó: Pixabay

 

Szívesen részt vennél egy stresszmentesítő, napfénygyűjtő túrán? 

További információ: "Napfénygyűjtés" - tavaszi feltöltő túra jógával (facebook), Stresszmentesítő túrák a Bükkben (hellomiskolc.hu)

A bejegyzés trackback címe:

https://hellomiskolc.blog.hu/api/trackback/id/tr4412345009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.